Tuesday, October 4, 2011

menjahit....

haaiiiii everybody..... heheheh.... assalamualaikum.. ahlan wasahlan.... ;-)
entry ari tu aku kan ader bgtau aku ngan kengkawan
wat "sesuatu" sejak 2 menjak nie..... hahahhahah
nak tau mende?? jeng.. jeng.. jengggg...."BLAJA MENJAHIT"... hahahahah

aku pun xtau laa mcm mane aku bley t'join bende2 nie smue... padahal aku ini agak ssh nak join  bende2
mcm nie...hehehehe...
ari tu ader laa ckp ngan mmber2 nak blaja jahit. nak jimat kos...
nak upah org skrg nie kan mahal.. so konon2 bley laa wat baju sndri... kononnyer... 
tp kire tak m'hampakan laa kan... ader lak mmber2 y berhati mulia
menyerah dri nak ajar aku ngan mmber2 aku blja jahit... kire ok laa kan...

tp sbnrnyer tak blaja jahit pun lg... br blaja potong kain jer...tu pun azab..
maklum laa xpernah wat... so menggelabah laaa... 
br laa tau b'tape sshnyer nak wat baju.. patut laa upah buat bju kurung pun bukan main mahal lg
ader lak tu.. siap komplen2 lg.. itu xkne laa.. ini xkne laaa...
skrg bile aku dh buat br laa aku tau.... ssh siul..... pening palo.... nak muntah darah rasenyer.. hahahah
tp dgn b'bekalkan keazaman y tggi.. akhirnye.......
"AKU BERJAYA".... memotong kain tuk buat baju... hahahha...
baru potong kain je aku dh rase 1 kejayan y m'banggekan dlm dri aku... bley???
kalo aku bley buat sehelai baju kurung.. ntah mcm mane lak laaa perasaan aku agaknyer kan...
mesti aku rase mcm miss world dpt anugerah kan....
dgn melambai2kan tangan...
dan dgn penuh keterujaan sehingga air2 jernih mengalir ke pipi....
sambil m'beri ucapan....
"lihatlahhhhh duniaaaa..... akhirnye aku berjaya menyiapkan sehelai baju kurung dgn jayenyer"... bley?????
rase2 ade dpt penampo x kalo buat mcm tu.... hahahahaha...

skrg nie kitorg smue dlm proses nk jahit.. tp dukacita dimaklumkan kitorg smue....
"XDE MESIN JAHIT"... hahahhaha... ko mmpo blaja m'jahit xdo mesin jahit... wahahahha....
poyo gile cite nak blaja m'jahit konon... padahal mesin jahit pun xdo laie.... ;-P
mesin jahit on the way nak beli laa nie kan.... kang dh ader duit lbh bley laa beli...(bile laa ade duit lbh tu)
skrg nie tgh duk usha line laa nie.. mane2 kdai y murah...
singer ke.. gajah ke.. rimau ke.... tgk laa mn y murah...nak beli cash..... xmampo la kan....
so.... "HUTANG" je laa gamaknyer...... ;-)

No comments:

Post a Comment